VVENA.PL - Twoje spotkanie z kreatywnością - poznaj ofertę usług VVENA.PL

orientuj się na kreatywność

dziewczynaTristanIzoldaSpektrolitUrmuliZbrodniaOn i OnamigotanieeABIrapergalerionkumulacjanatalia_wenaCiepłowodypomnęzielonookiMEKSYK2011.2Bohemian Angel_hUpływ czasuAnioły umierają nocąmotylziarenkaLizbonaNa pograniczu jawy i snu (5)Na pograniczu jawy i snu (2)

NEWS

Ferdydurknięcie (32)

Ferdydurknięcie

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 4,00 maksymalna: 5)
Loading ... Loading ...

Przejaskrawienie, przerysowanie, przeakcentowanie. Lubię w teatrze niejednoznaczność, gdy jednak kolejne frazy i sceny widowiska wyolbrzymiają niedopowiedzenia do poziomu jednoznaczności, wtedy mamy – jak się zdaje – do czynienia ze skrzywieniem efektu tkwiącego w zamyśle twórcy dramatu w kierunku demonstracji punktu widzenia reżysera.

Nie jestem admiratorem twórczości Witolda Gombrowicza, lecz nie odmawiam jej, cechującej sól w potrawie, niezbędności w ogólnym dyskursie, jaki dzięki sztuce możemy prowadzić także po spektaklu czy tym bardziej po przeczytaniu dzieła. Mój dystans do tekstów niewątpliwie wybitnego powieściopisarza i dramaturga ma raczej podłoże estetyczne, niż intelektualne. Z tego powodu zapewne „oryginały” nieco mnie niepokoją, ale „przeróbki” tym bardziej. Tak też stało się  z obejrzanym kilka dni temu przedstawieniem „Ferdydurke” w wykonaniu zespołu aktorskiego Wrocławskiego Teatru Lalek. W ramach cennej akcji „Teatr Polska” obejrzeć można było w Kłodzku spektakl, który z całą pewnością był wart wysiłku myślowego. Niezależnie od nierównej temperatury sztuki aktorskiej, polaryzacja świata ustalonych norm i świata nie poddającego się tym ustaleniom, jest sama w sobie pasjonującym procesem. Poniekąd uczestniczymy w nim na co dzień, choć może zbyt często zbyt pasywnie. Nie domagałbym się od twórców widowiska teatralnego, aby się opowiedzieli po którejkolwiek ze stron, ale chciałbym, by je zakreślili. Tego zabrakło, a może wymykające się spod kontroli rock’owe efekty brzmieniowe przytłumiły momenty ich wyznaczania?

Osobiście nie jestem przekonany do konieczności używania werbalnych i wizualnych żyletek, tam gdzie wystarczy oczywiste nazewnictwo i czytelne gesty. Czułem też pewien dyskomfort, widząc bardzo młodą publiczność przyglądającą się z kinowym ekwipunkiem (cola, chipsy, komórka) w ręku scenkom drażniącym oko dorosłego człowieka. Jeśli jestem – wyrażając tę opinię – przykładem braku postępowości, to proszę o wyrozumiałość mając na uwadze mój wiek i pewien stopień przywiązania do „formy”….

Niezależnie od krytycznego spojrzenia na wrocławską „Ferdydurke” w Kłodzku i zapowiadaną przez Portal VVENA.PL, mam olbrzymi szacunek dla animatorów Teatru w Kłodzku, że tegorocznej jesieni interesująco organizują czas sympatykom Melpomeny.

Krzysztof Kotowicz

info@vvena.pl


reklama
ARTSTON

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

BIZNES

reklama

REKLAMA Z WENĄ

Użytkownicy internetu doskonale wiedzą, że reklama jest odbierana jak intruz. Zmuszanie Czytelnika, by zobaczył ogłoszenie coraz częściej przynosi skutek odwrotny. Portal VVENA.PL jest miejscem ekskluzywnej reklamy. Twój produkt, Twoją usługę, Twoją ofertę pozna wielu Czytelników i jednocześnie staniesz się mecenasem kreatywności. przeczytaj więcej ↠

influencing

influencing / wpływanie (PR)

INFLUENCING to odpowiedzialne i uczciwe komunikowanie się ze środowiskiem w celu przekonania do tego, co uważa się za ważne. przeczytaj więcej ↠

earning

earning / zarabianie

EARNING to racjonalne i skalkulowane działanie mające na celu uzyskanie wymiernego efektu ekonomicznego w wyniku realizacji pomysłu lub inwestycji w realizowany pomysł. przeczytaj więcej ↠

networking

networking / rozpowszechnianie

NETWORKING to publikowanie poprzez sieć efektu realizacji pomysłu w sposób umożliwiający jego utrwalenie i upowszechnianie. przeczytaj więcej ↠

wrapping

wrapping / przyciąganie

WRAPPING to działania mające na celu wywołanie efektu utożsamiania się jak najszerszego kręgu osób z konkretnym pomysłem, w celu jego upowszechniania. przeczytaj więcej ↠

crowdfunding

crowdfunding / finansowanie

CROWDFUNDING to metoda realizowania pomysłu w oparciu o gromadzenie środków finansowych wielu osób w zamian za wycenioną i zwrotnie przekazywaną konkretną wartość. przeczytaj więcej ↠

replacing

replacing / zastępowanie

REPLACING to poszerzanie czasu i miejsca na działania kreatywne poprzez wspomaganie, wyręczanie i zastępowanie twórcy w okolicznościach, gdzie jego bezpośrednia obecność nie jest niezbędna.  przeczytaj więcej ↠

coaching

coaching / doskonalenie

COACHING jest utrzymywaniem lub zmienianiem sposobu realizacji pomysłu, modyfikowaniem jego efektu lub poszukiwaniem nowego konceptu. przeczytaj więcej ↠

consulting

consulting / doradztwo

CONSULTING to obiektywna analiza i wielokierunkowe doradztwo służące efektywnej realizacji pomysłu oraz jego kontynuacji. przeczytaj więcej ↠

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress