VVENA.PL - Twoje spotkanie z kreatywnością - poznaj ofertę usług VVENA.PL

orientuj się na kreatywność

dziewczynaTristanIzoldaSpektrolitUrmuliZbrodniaOn i OnamigotanieeABIrapergalerionkumulacjanatalia_wenaCiepłowodypomnęzielonookiMEKSYK2011.2Bohemian Angel_hUpływ czasuAnioły umierają nocąmotylziarenkaLizbonaNa pograniczu jawy i snu (5)Na pograniczu jawy i snu (2)

NEWS

Kultura pod spodem

Kultura pod spodem?

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 maksymalna: 5)
Loading ... Loading ...

Politycy serwują nam codziennie konkursy i bitwy, od jakich mdli coraz większe grono przyzwoitych ludzi. Sportowcy wzbudzają nadzieje na medale i wygrane, ale często strasznie zawodzą swoich kibiców. Dziennikarze bywają natrętnymi agitatorami lub opisują świat od najgorszej strony, bo to się najlepiej sprzedaje. Jak się zdaje, znajdowanie tego, co pozytywne, proklamowanie piękna i ludzkich wartości staje się – jak nigdy dotąd – domeną kultury.

Kultura nie mieści się w formatach układanych na biurkach urzędników. Nie da się jej zamknąć w klatce jednej idei. Przekracza granice stereotypów wykuwanych przez nawyki i gusty. Uczestnicząc w kulturze przestajemy być konsumentami. Czytanie książki w bibliotece, oglądanie filmu w kinie, wpatrywanie się w spektakl w teatrze, wsłuchiwanie w koncert w sali koncertowej, spacerowanie po wystawie w muzeum, zatrzymanie się przed instalacją w przestrzeni publicznej, wertowanie fotografii w internecie. To za każdym razem doświadczenie poszukiwania nieznanego dotąd, nienazwanego przez nikogo wcześniej, nieuczynionego w określony materialny sposób przesłania. Jednocześnie kultura nie jest burzeniem istniejących już postaci ludzkiej twórczości, co najwyżej jest polemiką z nimi, alternatywą dla ogłoszonych już form i związanych z nimi przesłań. Nie jest kulturą dewastowanie zastanej estetyki, demolowanie świata wartości, na jakich budowana była i jest cywilizacja. Antykulturą jest negowanie niezależności prawdy, kwestionowanie sensu dobra, brukanie piękna i brak miejsca na kreatywność.

Za mało jest kultury w naszej codziennej rzeczywistości. Ten deficyt jest o wiele gorszy w swoich rezultatach nawet od braków w budżecie. Jeśli bowiem nie ma uniwersalnego spoiwa w życiu społeczeństw, którym może być tylko kultura, wszystko inne staje się transakcją. W miejsce słowa, obrazu, dźwięku i gestu pojawiają się epitety, złudy, kakofonie i pozory. Warto więc, a może nawet trzeba, upominać się o miejsce dla kultury. I nie mam tu na myśli jedynie górnolotnych uniesień twórców i miłych aktów dobrej woli ze strony publicznych i prywatnych mecenasów kultury. Powiem otwarcie – zbliża się seria wyborów politycznych. Powinniśmy pytać kandydatów na wójtów, burmistrzów, radnych, posłów, senatorów, eurodeputowanych i na prezydenta o ich stosunek do kultury. Należy domagać się prostych deklaracji wobec świata kultury bez stawiania warunków, by potem domagać się ich bezwarunkowego spełniania. Miejsce kultury nie jest pod spodem spraw, o jakich najczęściej mówi się w kampaniach politycznych. Kultura jest bowiem światłem wszędzie tam, gdzie go brakuje w każdej innej dziedzinie ludzkiej egzystencji.

Krzysztof Kotowicz

info@vvena.pl


reklama
ARTSTON

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

BIZNES

reklama

REKLAMA Z WENĄ

Użytkownicy internetu doskonale wiedzą, że reklama jest odbierana jak intruz. Zmuszanie Czytelnika, by zobaczył ogłoszenie coraz częściej przynosi skutek odwrotny. Portal VVENA.PL jest miejscem ekskluzywnej reklamy. Twój produkt, Twoją usługę, Twoją ofertę pozna wielu Czytelników i jednocześnie staniesz się mecenasem kreatywności. przeczytaj więcej ↠

influencing

influencing / wpływanie (PR)

INFLUENCING to odpowiedzialne i uczciwe komunikowanie się ze środowiskiem w celu przekonania do tego, co uważa się za ważne. przeczytaj więcej ↠

earning

earning / zarabianie

EARNING to racjonalne i skalkulowane działanie mające na celu uzyskanie wymiernego efektu ekonomicznego w wyniku realizacji pomysłu lub inwestycji w realizowany pomysł. przeczytaj więcej ↠

networking

networking / rozpowszechnianie

NETWORKING to publikowanie poprzez sieć efektu realizacji pomysłu w sposób umożliwiający jego utrwalenie i upowszechnianie. przeczytaj więcej ↠

wrapping

wrapping / przyciąganie

WRAPPING to działania mające na celu wywołanie efektu utożsamiania się jak najszerszego kręgu osób z konkretnym pomysłem, w celu jego upowszechniania. przeczytaj więcej ↠

crowdfunding

crowdfunding / finansowanie

CROWDFUNDING to metoda realizowania pomysłu w oparciu o gromadzenie środków finansowych wielu osób w zamian za wycenioną i zwrotnie przekazywaną konkretną wartość. przeczytaj więcej ↠

replacing

replacing / zastępowanie

REPLACING to poszerzanie czasu i miejsca na działania kreatywne poprzez wspomaganie, wyręczanie i zastępowanie twórcy w okolicznościach, gdzie jego bezpośrednia obecność nie jest niezbędna.  przeczytaj więcej ↠

coaching

coaching / doskonalenie

COACHING jest utrzymywaniem lub zmienianiem sposobu realizacji pomysłu, modyfikowaniem jego efektu lub poszukiwaniem nowego konceptu. przeczytaj więcej ↠

consulting

consulting / doradztwo

CONSULTING to obiektywna analiza i wielokierunkowe doradztwo służące efektywnej realizacji pomysłu oraz jego kontynuacji. przeczytaj więcej ↠

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress