VVENA.PL - Twoje spotkanie z kreatywnością - poznaj ofertę usług VVENA.PL

orientuj się na kreatywność

dziewczynaTristanIzoldaSpektrolitUrmuliZbrodniaOn i OnamigotanieeABIrapergalerionkumulacjanatalia_wenaCiepłowodypomnęzielonookiMEKSYK2011.2Bohemian Angel_hUpływ czasuAnioły umierają nocąmotylziarenkaLizbonaNa pograniczu jawy i snu (5)Na pograniczu jawy i snu (2)

NEWS

Miasta pionowe_03

Miasta pionowe (3)

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (5 głosów, średnia: 5,00 maksymalna: 5)
Loading ... Loading ...

Mamy coraz częściej do czynienia z miastami pionowymi powstającymi już na podstawie rozrastających się centrów handlowych. Na początku centra handlowe były jedynie nieco bardziej nowoczesnymi halami targowymi stopniowo rozrastającymi się poprzez dokładanie kin, małych ośrodków „przechowywania” dzieci (pseudoprzedszkoli). Obecnie są konsekwentnie rozbudowywane już nie o restauracje, ale o całe zespoły restauracyjne, centra biurowe i hotele. Gdy powierzchnia okazywała się niewystarczającą, centra handlowe piętrzą się ku górze w formy podyktowane nowymi technologiami, niestety o pozornym podłożu humanitarnym. W cieniu zostają pozostają ewentualne negatywne skutki w ekosystemach sąsiadujących nieruchomości.

Co to znaczy dla miasta zdominowanego przez uliczne korki i koncentrujących się wokół kompleksów handlowych? Czy „nanosamochodami” będą się przemieszczać „nanoludzie”? Centra handlowe znanego nam obecnie typu przestaną istnieć, pozostaną po nich jedynie ich układy komunikacyjne, a ich funkcjonowanie zmieni formę na elektroniczną dostawę pizzy wydrukowanej na specjalnym jadalnym papierze. Mieszczuchowi pozostanie trwać w nostalgicznym oczekiwaniu na partnera, w tworach nowej architektury  i wypatrywać promieni słonecznych oglądanych nie z ziemi, lecz poprzez monitorowanie otoczenia, poznawanego na podstawie wirtualnych obrazów.

Tymczasem mamy nowe hale budowane w nowych technologiach, czasem z zastosowaniem niezwykłych wynalazków dotyczących np. dużych rozpiętości wykonanych z małych elementów charakterystycznych dla warunków związanych z położeniem geograficznym. Przykładem może być budowa obiektu belkowego o rozpiętości ponad 30 metrów ze zwykłych desek o długości 120 cm (!) w tak sejsmicznym obszarze geograficznym, jakim jest Rumunia (rozwiązanie to było prezentowane na Expo w Hanowerze).

Kiedy przyspieszony postęp technologiczny przekracza możliwości ludzkiej percepcji w zakresie oceny, zrozumienia i kontroli możliwych skutków jego działania – „samotność technologiczna“, ogłoszona przez Vernon Vinge w 1986 r, przyjęta i rozwinięta,  przez  Ray`a Kurzweil`a w The Law of Accelerating Returns, może być definiowana jako sytuacja wysoce prawdopodobna w przyszłych kilkudziesięciu latach.

W konsekwencji należy się spodziewać powstawania nowych dzielnic miast o kształcie zbliżonym do pewnej idealnej myśli „miasta pionowego”. Człowiek nie jest zmaterializowaną duszą, lecz jedynie uduchowioną materią? Ponieważ miasto pozostawać będzie najbliższym miejscem działania człowieka, jedynym różnicującym elementem miast będzie wartość spirytualna lokalnej społeczności.

Cornel Calomfirescu

cornel@poczta.onet.eu

ZOBACZ TAKŻE:

 

Tekst jest kontynuacją prezentacji wyników analiz zmian urbanistycznych, przedstawionych na kongresie w Bukareszcie 5 czerwca 2009 roku. (The town planning evolution of the hypermarkets – Bazaar – Fair – House of goods – Hypermarket – Trade Market – Gallery- Mall)


reklama
ARTSTON

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

BIZNES

reklama

REKLAMA Z WENĄ

Użytkownicy internetu doskonale wiedzą, że reklama jest odbierana jak intruz. Zmuszanie Czytelnika, by zobaczył ogłoszenie coraz częściej przynosi skutek odwrotny. Portal VVENA.PL jest miejscem ekskluzywnej reklamy. Twój produkt, Twoją usługę, Twoją ofertę pozna wielu Czytelników i jednocześnie staniesz się mecenasem kreatywności. przeczytaj więcej ↠

influencing

influencing / wpływanie (PR)

INFLUENCING to odpowiedzialne i uczciwe komunikowanie się ze środowiskiem w celu przekonania do tego, co uważa się za ważne. przeczytaj więcej ↠

earning

earning / zarabianie

EARNING to racjonalne i skalkulowane działanie mające na celu uzyskanie wymiernego efektu ekonomicznego w wyniku realizacji pomysłu lub inwestycji w realizowany pomysł. przeczytaj więcej ↠

networking

networking / rozpowszechnianie

NETWORKING to publikowanie poprzez sieć efektu realizacji pomysłu w sposób umożliwiający jego utrwalenie i upowszechnianie. przeczytaj więcej ↠

wrapping

wrapping / przyciąganie

WRAPPING to działania mające na celu wywołanie efektu utożsamiania się jak najszerszego kręgu osób z konkretnym pomysłem, w celu jego upowszechniania. przeczytaj więcej ↠

crowdfunding

crowdfunding / finansowanie

CROWDFUNDING to metoda realizowania pomysłu w oparciu o gromadzenie środków finansowych wielu osób w zamian za wycenioną i zwrotnie przekazywaną konkretną wartość. przeczytaj więcej ↠

replacing

replacing / zastępowanie

REPLACING to poszerzanie czasu i miejsca na działania kreatywne poprzez wspomaganie, wyręczanie i zastępowanie twórcy w okolicznościach, gdzie jego bezpośrednia obecność nie jest niezbędna.  przeczytaj więcej ↠

coaching

coaching / doskonalenie

COACHING jest utrzymywaniem lub zmienianiem sposobu realizacji pomysłu, modyfikowaniem jego efektu lub poszukiwaniem nowego konceptu. przeczytaj więcej ↠

consulting

consulting / doradztwo

CONSULTING to obiektywna analiza i wielokierunkowe doradztwo służące efektywnej realizacji pomysłu oraz jego kontynuacji. przeczytaj więcej ↠

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress