VVENA.PL - Twoje spotkanie z kreatywnością - poznaj ofertę usług VVENA.PL

orientuj się na kreatywność

dziewczynaTristanIzoldaSpektrolitUrmuliZbrodniaOn i OnamigotanieeABIrapergalerionkumulacjanatalia_wenaCiepłowodypomnęzielonookiMEKSYK2011.2Bohemian Angel_hUpływ czasuAnioły umierają nocąmotylziarenkaLizbonaNa pograniczu jawy i snu (5)Na pograniczu jawy i snu (2)

NEWS

W muzeum o muzeum

W muzeum o muzeum

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (oceń jako pierwszy)
Loading ... Loading ...

Zapraszamy na wystawę czasową zorganizowaną z okazji jubileuszu powstania Muzeum Dawnego Kupiectwa w Świdnicy. Zaprezentowano na niej najcenniejsze eksponaty, które nie są wystawiane na stałych ekspozycjach muzealnych.

Można podziwiać m.in. cenny sztucer świdnickiej firmy „Borzutzky”, czy unikalne plany oblężeń z 1758 r., na których widoczna jest ówczesna panorama Świdnicy. Zwiedzający będą mogli obejrzeć sprzęt pożarniczy używany w XVIII w. do gaszenia pożarów w Kościele Pokoju. Entuzjastów militariów ucieszy widok zrekonstruowanej partyzany znalezionej w okolicach Fortu Szubienicznego w Świdnicy. Ekspozycję uzupełniają wybrane widokówki z bogatego zasobu muzealnego oraz obrazy świdnickiego malarza Antoniego de Bradé. Ekspozycję przygotował kustosz dyplomowany dr Dobiesław Karst z Działu Historii Świdnicy.

Kustosz Agnieszka Dudzińska z Działu Dawnego Kupiectwa prezentuje eksponaty dotyczące szeroko pojętego zagadnienia handlu: opakowania po produktach znanych firm, które istnieją na rynku do dnia dzisiejszego. Także dawną mapę i tablicę odległości, według których podróżowano oraz obliczano dystans między miastami europejskimi. Kustosz dyplomowany dr Radosław Skowron z dzaiłu Metrologicznego przygotował, w formie aranżacji sklepu, wystawę wag stołowych. Z kolekcji ponad stu wag równoramiennych, złożonych, pokazano trzydzieści, po gruntownej konserwacji, według przyjętej systematyki: A – Pfanzeder (4), B – Beranger (16), C – Roberval-Westphal (9) oraz, stanowiący prawdziwą perłę z powodu unikalności, D – Rademacher. Symbolicznym podsumowaniem półwiecza działalności muzeum jest wystawa plakatów, zaproszeń i informatorów do wystaw czasowych oraz publikacji wydanych przez Muzeum Dawnego Kupiectwa, przygotowana  przez Zbigniewa Malickiego z Działu Naukowo-Oświatowego. Informacje o ekspozycjach swoich działów przygotowali: dr D. Karst, mgr A. Dudzińska, dr R. Skowron, mgr Z. Malicki.

Wystawę pt. „Muzeum Dawnego Kupiectwa. Półwiecze działalności”, otwartą 12 maja  br. można oglądać do 27 sierpnia 2017 r. w Muzeum Dawnego Kupiectwa w  Świdnicy.


reklama
ARTSTON

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

BIZNES

reklama

REKLAMA Z WENĄ

Użytkownicy internetu doskonale wiedzą, że reklama jest odbierana jak intruz. Zmuszanie Czytelnika, by zobaczył ogłoszenie coraz częściej przynosi skutek odwrotny. Portal VVENA.PL jest miejscem ekskluzywnej reklamy. Twój produkt, Twoją usługę, Twoją ofertę pozna wielu Czytelników i jednocześnie staniesz się mecenasem kreatywności. przeczytaj więcej ↠

influencing

influencing / wpływanie (PR)

INFLUENCING to odpowiedzialne i uczciwe komunikowanie się ze środowiskiem w celu przekonania do tego, co uważa się za ważne. przeczytaj więcej ↠

earning

earning / zarabianie

EARNING to racjonalne i skalkulowane działanie mające na celu uzyskanie wymiernego efektu ekonomicznego w wyniku realizacji pomysłu lub inwestycji w realizowany pomysł. przeczytaj więcej ↠

networking

networking / rozpowszechnianie

NETWORKING to publikowanie poprzez sieć efektu realizacji pomysłu w sposób umożliwiający jego utrwalenie i upowszechnianie. przeczytaj więcej ↠

wrapping

wrapping / przyciąganie

WRAPPING to działania mające na celu wywołanie efektu utożsamiania się jak najszerszego kręgu osób z konkretnym pomysłem, w celu jego upowszechniania. przeczytaj więcej ↠

crowdfunding

crowdfunding / finansowanie

CROWDFUNDING to metoda realizowania pomysłu w oparciu o gromadzenie środków finansowych wielu osób w zamian za wycenioną i zwrotnie przekazywaną konkretną wartość. przeczytaj więcej ↠

replacing

replacing / zastępowanie

REPLACING to poszerzanie czasu i miejsca na działania kreatywne poprzez wspomaganie, wyręczanie i zastępowanie twórcy w okolicznościach, gdzie jego bezpośrednia obecność nie jest niezbędna.  przeczytaj więcej ↠

coaching

coaching / doskonalenie

COACHING jest utrzymywaniem lub zmienianiem sposobu realizacji pomysłu, modyfikowaniem jego efektu lub poszukiwaniem nowego konceptu. przeczytaj więcej ↠

consulting

consulting / doradztwo

CONSULTING to obiektywna analiza i wielokierunkowe doradztwo służące efektywnej realizacji pomysłu oraz jego kontynuacji. przeczytaj więcej ↠

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress