VVENA.PL - Twoje spotkanie z kreatywnością - poznaj ofertę usług VVENA.PL

orientuj się na kreatywność

dziewczynaTristanIzoldaSpektrolitUrmuliZbrodniaOn i OnamigotanieeABIrapergalerionkumulacjanatalia_wenaCiepłowodypomnęzielonookiMEKSYK2011.2Bohemian Angel_hUpływ czasuAnioły umierają nocąmotylziarenkaLizbonaNa pograniczu jawy i snu (5)Na pograniczu jawy i snu (2)

NEWS

Strategie niewidzialności

Strategie niewidzialności

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (oceń jako pierwszy)
Loading ... Loading ...

Trafiłeś na ten tekst kierowany chęcią dowiedzenia się czegoś o wystawie, prawie na pewno czytasz tę wiadomość patrząc na zatłuszczony ekran swojego telefonu lub komputera. Być może – o ile zadbał o to dział promocji i marketingu – czytasz ją w jednym z mediów papierowych. Wciąż jednak jesteś użytkownikiem – przypomnij sobie, gdzie odłożyłeś smartfona.

Fakt że tu trafiłeś, o której godzinie, w jakim miejscu, z kim jesteś i co robiłeś wcześniej, nie przestanie istnieć wraz z chwilą, gdy dotrzesz do końca tej wiadomości. Jakkolwiek błahy wydaje ci się ten moment, pomyśl, że o informacjach, jakie skrzętnie gromadził Matthew Fontaine Maury, XIX wieczny kapitan marynarki Stanów Zjednoczonych, myślano dokładnie to samo. Kierowany obsesją Maury studiował tysiące dawno zapomnianych rejestrów pokładowych. Dzięki umiejętnemu wyciąganiu wniosków z analizy ponad 1 200 000 danych stworzył innowacyjne mapy nawigowania statkami po Oceanie Atlantyckim. Oferował je kolejnym załogom w zamian za dostęp do ich rejestrów. Dziś dla takich korporacji jak Google, Facebook czy Amazon, to ty jesteś rejestrem kwantyfikowanym przez niewidzialną armię wyspecjalizowanych algorytmów. Dzięki tobie doskonalą swoje umiejętności. To co Maury’emu zajęło lata, one trawią w sekundę, przemieniając cię w wiązkę wzorców zachowań i anomalii, które można kapitalizować. Czy powinieneś się martwić, skoro tylko w tej chwili twój los podzielają 3 miliardy użytkowników?

Jesteś planktonem, ale może właśnie to jest twoją siłą: rozproszenie przeciw koncentracji. Kryptografia przeciw politykom prywatności. Blockchain zamiast czarnej skrzynki algorytmów. Satoshi Nakamoto – człowiek, którego nie było, zamiast Marka Zuckerberga. Jeśli nie posiadasz poczty elektronicznej, konta na Facebooku, nigdy nie byłeś na stronie BWA, bo nie korzystasz z internetu, a wciąż czytasz tę wiadomość, prawdopodobnie nie odwiedzisz naszej wystawy, bo zamknęła się kilka miesięcy temu. Strategie niewidzialności mają różną cenę.

„Strategie niewidzialności” to wystawa i seria tekstów problematyzujących kwestie naszego istnienia w sieci. Pozostawiane w niej codziennie przez nas ślady stały się dla późnokapitalistycznej ekonomii informacji tym, czym węgiel był dla ery przemysłowej – jej podstawowym surowcem. Na jego podstawie coraz doskonalsze zespoły algorytmów decydują, jaki skrawek tego uniwersum powinniśmy zobaczyć i czego pragnąć. Ich sprawność to też w dużej części zasługa naszej aktywności. Obecni na wystawie artyści i badacze w różny sposób usiłują się tej logice wymknąć: testując granice pomiędzy człowiekiem i maszyną, przechwytując działanie algorytmów, poszukując nowych form cielesności czy ustanawiając alternatywne sieci przepływu informacji.

Wernisaż wystawy pt. Strategie niewidzialności” odbędzie się w piątek 16 lutego 2018 r. o godz. 19:00, a ekspozycję można zwiedzać od 9 lutego do 24 marca 2018 r. w Galerii BWA we Wrocławiu.


reklama
ARTSTON

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

BIZNES

reklama

REKLAMA Z WENĄ

Użytkownicy internetu doskonale wiedzą, że reklama jest odbierana jak intruz. Zmuszanie Czytelnika, by zobaczył ogłoszenie coraz częściej przynosi skutek odwrotny. Portal VVENA.PL jest miejscem ekskluzywnej reklamy. Twój produkt, Twoją usługę, Twoją ofertę pozna wielu Czytelników i jednocześnie staniesz się mecenasem kreatywności. przeczytaj więcej ↠

influencing

influencing / wpływanie (PR)

INFLUENCING to odpowiedzialne i uczciwe komunikowanie się ze środowiskiem w celu przekonania do tego, co uważa się za ważne. przeczytaj więcej ↠

earning

earning / zarabianie

EARNING to racjonalne i skalkulowane działanie mające na celu uzyskanie wymiernego efektu ekonomicznego w wyniku realizacji pomysłu lub inwestycji w realizowany pomysł. przeczytaj więcej ↠

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress