Już 4 listopada uruchomiono zapisy uczestników dyskusji stolikowych, a także dopisywanie się do listy wyborców w sprawie Wrocławskiego Kongresu Kultury. Pandemiczne ograniczenia oznaczają reorganizację dotychczasowej formy przedsięwzięcia. Podczas WKK wybrani zostaną członkowie Wrocławskiej Rady Kultury.
Wrocławski Kongres Kultury to miejsce tworzone przez i dla wrocławskiego środowiska kulturalnego. To jedno również jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnego Wrocławia. Kongres będzie składał się z dwóch etapów. W pierwszych trzech dniach (30.11 – 02.12) wysłuchamy dziewięciu prowadzonych w formie telekonferencji dyskusji stolikowych. Dwa kolejne dni to transmisje przebiegu paneli dyskusyjnych, a przede wszystkim wieczór wyborczy. Dzięki takiej inicjatywie odbiorcy będą mogli bezpośrednio wchodzić w polemikę z panelistami.
Wrocławski Kongres Kultury to tworzone przez i dla wrocławskiego środowiska kulturalnego wydarzenie, które jest efektem współpracy strony społecznej, instytucji kultury i samorządu. Ma odpowiadać na potrzeby środowiska, a w efekcie stać się otwartą i dostępną platformą, umożliwiającą wymianę doświadczeń i wiedzy, integrację, edukację, sieciowanie oraz omawianie istotnych zagadnień i zjawisk, także w kontekście kształtowania polityki kulturalnej miasta.
To także podczas trwania Kongresu wybranych ma zostać 8 z 15 członków Wrocławskiej Rady Kultury – przedstawicieli środowiska, którzy przez trzy lata będą doradzać Prezydentowi Wrocławia w zakresie realizowania polityki kulturalnej oraz integracji środowiska wokół zadań strategicznych, a także ściśle współpracować ze stroną społeczną.
Spotkanie pierwotnie odbyć się miało 20 marca, jednak ze względu na zagrożenie epidemiczne musiało zostać na kilka dni przed finałem odwołane. Jego nowy termin wyznaczono na przełom listopada i grudnia, trwająca pandemia COVID-19 i wynikające z niej względy bezpieczeństwa sprawiły, że wydarzenie w całości przeniesione zostanie do sieci. Kongres będzie też rozłożony w czasie – potrwa nie jeden, jak początkowo zakładano, a pięć dni.
Na program trzech pierwszych dni (30.11 – 2.12) składać się będzie 9 prowadzonych w formie telekonferencji dyskusji stolikowych. Podczas dwóch kolejnych dni Wrocławskiego Kongresu Kultury (3 – 4.12) na jego internetowych kanałach transmitowany będzie na żywo przebieg paneli dyskusyjnych i wieczoru wyborczego – odbiorcy będą mogli wchodzić z nimi w interakcję za pośrednictwem przesyłanych w mediach społecznościowych komentarzy, które przekazywane będą panelistom.
Częścią finałowego dnia Kongresu będą też, przeprowadzone za pośrednictwem sieci, wybory do Wrocławskiej Rady Kultury. Udział w części panelowej wydarzenia nie będzie wymagał rejestracji; zapisy uczestników dyskusji stolikowych oraz dopisywanie się do listy wyborców uruchomiono zostaną 4 listopada – szczegółowe informacje dotyczące procedury rejestracyjnej opublikowane zostaną wkrótce. Więcej informacji na temat Wrocławskiego Kongresu Kultury oraz kandydatów do Wrocławskiej Rady Kultury znajdziecie Państwo pod adresem: kongres.kulturawroclaw.pl.