VVENA.PL - Twoje spotkanie z kreatywnością - poznaj ofertę usług VVENA.PL

orientuj się na kreatywność

dziewczynaTristanIzoldaSpektrolitUrmuliZbrodniaOn i OnamigotanieeABIrapergalerionkumulacjanatalia_wenaCiepłowodypomnęzielonookiMEKSYK2011.2Bohemian Angel_hUpływ czasuAnioły umierają nocąmotylziarenkaLizbonaNa pograniczu jawy i snu (5)Na pograniczu jawy i snu (2)

NEWS

Sprzedawca balonów

Sprzedawca balonów

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 maksymalna: 5)
Loading ... Loading ...

Tym razem trochę uniwersalnego spojrzenia na rzeczywistość pod kontem próżności w bardzo szerokim tego słowa znaczeniu i stąd wiersz:  Sprzedawca balonów (walczę z tym, ale trudno mi tytuły własnych utworów zamykać w cudzysłów z logicznego punktu widzenia).

Ilustracją niech będzie zbiorowa prezentacja moich malarskich dokonań. Czy oskarżam w tym ujęciu siebie o próżność…? Najpierw krótki test. Stefan Pacek: „Jeśli odczułeś, że znalazłeś uznanie u wszystkich, znaczy, że osiągnąłeś już pełnię własnej próżności.” K.A.: Nie odczuwam tego. Zdecydowanie nie mam powszechnego uznania. Gdyby tak było z pewnością byłbym człowiekiem zamożnym i prawdopodobnie skończonym twórczo. Karl Kraus: „Skromność jest prawem artystów, próżność ich obowiązkiem”. K.A.: Ciekawe. Pewnie stąd moja awersja do określania siebie słowem „artysta”. Jeśli w tym pojęciu próżność oznacza potrzebę bycia podziwianym i przede wszystkim zrozumianym, i jeśli to u twórców obowiązkowe, to pewnie w jakimś tam stopniu  – jestem… :)

Sprzedawca balonów

(dość nietaktowny uniwersalistyczny para-sonet szekspirowski)

 

Sprzedawca złudzeń w deszczu przed marketem stoi i duma.

Tchnieniem nie dość eterycznym pewnie skażone ma płuca.

Dokładnie nie wiadomo, czy powietrze w gumach z powietrzem

tożsame, czy może jakiś w nich składnik tę tożsamość zakłóca?

Człowiek nie jest stary, ani też sterany życiem.

Za złotówkę – mówi – możesz mieć dwa różne,

a wszystkie kolorowe i równo nadęte obficie.

Lecz ty i tak wiesz, że wnętrza balonów są – próżne.

Choć tu się mylisz. Jest też inna prawda i logikom znana.

Próżny, to dokładnie pusty, a zwiotczały balon – nie uleci.

Płucne nieloty – pchnięte, podskoczą chociaż do kolana.

Nietrwałe, chwilowy entuzjazm wzbudzają – u dzieci. 

Coś jak bańka, chociaż tęczowa, to i tak – tylko mydlana.

A zresztą, wszystko, co stoi…, to i tak podobno – leci. *

 

*  odniesienie do sformułowania użytego przez C.K. Norwida w wierszu „Marionetki”.

04012014

Krzysztof Abrahamowicz

szekspirant@onet.pl


reklama
ARTSTON

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

BIZNES

reklama

REKLAMA Z WENĄ

Użytkownicy internetu doskonale wiedzą, że reklama jest odbierana jak intruz. Zmuszanie Czytelnika, by zobaczył ogłoszenie coraz częściej przynosi skutek odwrotny. Portal VVENA.PL jest miejscem ekskluzywnej reklamy. Twój produkt, Twoją usługę, Twoją ofertę pozna wielu Czytelników i jednocześnie staniesz się mecenasem kreatywności. przeczytaj więcej ↠

influencing

influencing / wpływanie (PR)

INFLUENCING to odpowiedzialne i uczciwe komunikowanie się ze środowiskiem w celu przekonania do tego, co uważa się za ważne. przeczytaj więcej ↠

earning

earning / zarabianie

EARNING to racjonalne i skalkulowane działanie mające na celu uzyskanie wymiernego efektu ekonomicznego w wyniku realizacji pomysłu lub inwestycji w realizowany pomysł. przeczytaj więcej ↠

networking

networking / rozpowszechnianie

NETWORKING to publikowanie poprzez sieć efektu realizacji pomysłu w sposób umożliwiający jego utrwalenie i upowszechnianie. przeczytaj więcej ↠

wrapping

wrapping / przyciąganie

WRAPPING to działania mające na celu wywołanie efektu utożsamiania się jak najszerszego kręgu osób z konkretnym pomysłem, w celu jego upowszechniania. przeczytaj więcej ↠

crowdfunding

crowdfunding / finansowanie

CROWDFUNDING to metoda realizowania pomysłu w oparciu o gromadzenie środków finansowych wielu osób w zamian za wycenioną i zwrotnie przekazywaną konkretną wartość. przeczytaj więcej ↠

replacing

replacing / zastępowanie

REPLACING to poszerzanie czasu i miejsca na działania kreatywne poprzez wspomaganie, wyręczanie i zastępowanie twórcy w okolicznościach, gdzie jego bezpośrednia obecność nie jest niezbędna.  przeczytaj więcej ↠

coaching

coaching / doskonalenie

COACHING jest utrzymywaniem lub zmienianiem sposobu realizacji pomysłu, modyfikowaniem jego efektu lub poszukiwaniem nowego konceptu. przeczytaj więcej ↠

consulting

consulting / doradztwo

CONSULTING to obiektywna analiza i wielokierunkowe doradztwo służące efektywnej realizacji pomysłu oraz jego kontynuacji. przeczytaj więcej ↠

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress