Tylko czas płynie niezmiennie. Wszystko, co utrwalone fotograficznie na papierze, staje się w jednej chwili subiektywnym dowodem przeszłości i aktu twórczego. Ale z czasem papier, tak jak wielokrotnie odtwarzana płyta winylowa, przyjmuje zabrudzenia i rysy, niszczeje.
Obraz – Dźwięk zanika i staje się nieczysty, traci pierwotną intencję swojego twórcy. W każdych obcych oczach staje się innym obrazem. Raz uwolniony staje się niezależny, ale jednocześnie jego los zależy od wykorzystania go przez innych, do użycia w innym kontekście, do wielu reinkarnacji. A jak wiele obrazów nigdy nie zobaczymy? Takie są narodziny obrazu i jego nieskończone trwanie. W cyklu „Gospel” pamięć i przemijanie to dwa kluczowe motywy, a obrazy mają formę kontemplacji i zamyślenia nad aspektami egzystencji człowieka. Uniwersalne motywy, dotykające tematyki narodzin i śmierci czy przestrzeni (kosmosu), które częściowo są materiałami wtórnymi, nie zostały wykorzystane przypadkowo. Są mocno związane z aktem narodzin i umierania oraz z medium jakim jest fotografia, która utrwala, to co już w momencie powstawania obrazu zamiera i staje się przeszłością. Fotografie dotykają problemu ograniczeń obrazu fotograficznego, którego nieprzekraczalną granicą jest jakość reprodukcji, a ostatecznie pojedynczy piksel. Niedoskonałe technicznie w swej formie, zniszczone i wyblakłe odzwierciedlają także zacieranie się obrazów z przeszłości, które nakładają się na siebie i tworzą wariacje poszczególnych zdarzeń w naszej głowie. Granicę tworzy też pamięć zacierająca poszczególne opowieści. Pozostaje tylko fotografia i często, oprócz tego co widzialne na papierze (ale i nie zawsze), historia jest niemożliwa do odtworzenia. Tak jak na pamiątkowym portrecie kobiety z podpisem na odwrocie „…ofiaruje swą maskę”. Zostaje tylko maska, a opowieść umiera wraz z adresatem. Choć sam akt fotografowania obiektu/człowieka jest mocno połączony z aktem umierania – przejścia utrwalonej chwili do przeszłości, do której nie ma dostępu, to przewrotnie, zdjęcie jest dowodem „tego co żywe” i staje się jedyną drogą wizualnej komunikacji z „tym co było”.
Otwarcie wystawy pt. „Gospel” odbędzie się w piątek 24 lutego 2017 r. o godz. 18:00 w Wieży Ratuszowej w Świdnicy. Twórcą prac jest Karl Hansen – stypendysta prezydenta Świdnicy w dziedzinie kultury 2012. Publikował swoje zdjęcia m.in. w dwóch kryminałach autorstwa Wojciecha Korycińskiego: Tajemnice ulicy Pańskiej (2010), Niebieskie zakony (2013) oraz w projektach literackich wydawnictwa Kiklop. Współautor publikacji Palimpsest (2014, Fundacja Archeologia Fotografii).